Så använder du en foam roller

Så använder du en foam roller

Lär dig välja rätt foam roller och använda den rätt. 5 övningstips!
 
Tillbaka efter semester

Tillbaka efter semester

Har du svårt att hitta tillbaka till träningen efter semester? Få inspiration!
 
Tillbaka efter semester - Pass 1

Tillbaka efter semester - Pass 1

Få inspiration och kom igång med träningen med Jenny Adolfsson.
 
Intervallträning och fettförbränning del 1

Intervallträning och fettförbränning del 1

Lågintensiv träning förbränner mer fett eller?
 
Hälsofördelar med kompressionsstrumpor

Hälsofördelar med kompressionsstrumpor

Läs mer om kompressionsstrumpornas effekt för träning och hälsa.
 
Kom i Beachform med PT-Thomas

Kom i Beachform med PT-Thomas

Vill du komma i ditt livs vassaste sommarform? PT-Thomas hjälper dig!
 
Så når du fitnessformen med rätt kost och träning

Så når du fitnessformen med rätt kost och träning

Kom i fitnessform - vi tipsar om bäst kost och träning för uppbyggnadsfasen.

Mest lästa

  Stor guide: Så bygger du muskler

Stor guide: Så bygger du muskler

De viktigaste stegen till ökad muskelmassa.
  Lär dig utföra chins/pull ups

Lär dig utföra chins/pull ups

Chins är en övning med egen kroppstyngd med träning för ryggen.
  Träningsupplägg - 3 dagar i veckan

Träningsupplägg - 3 dagar i veckan

Från nybörjare är det nu dags att ta nästa steg, träning 3-dagar i veckan.
  Få en vältränad mage med crunches på boll

Få en vältränad mage med crunches på boll

Crunches på boll är en effektiv magövning som aktiverar & stärker magmusklerna.
  Allt du vill veta om knäböj

Allt du vill veta om knäböj

Träna benen effektivt med knäböj - en basövning utan dess like!
  Så lyckas du med dina marklyft

Så lyckas du med dina marklyft

Marklyft är en avancerad basövning som tränar ben och rygg.
  Få snygga vältränade axlar med militärpress

Få snygga vältränade axlar med militärpress

Stående axelpress med skivstång är en effektiv axelövning,
  Beach 2011: träningsprogram tjejer

Beach 2011: träningsprogram tjejer

Drömmer du om en vältränad kropp med definierade muskler? Vi har övningarna!
  Stor guide: Gå ner i vikt

Stor guide: Gå ner i vikt

Det enda du behöver veta för att lyckas med din viktnedgång.
  BeachForm för tjejer - Del 1

BeachForm för tjejer - Del 1

Kom i sommarform med hjälp av detta fyrastegsprogram!
  Så gör du sneda crunches på boll

Så gör du sneda crunches på boll

Sneda crunches på boll är en effektiv magövning för en stark och vältränad bål.
  Så utför du raka marklyft

Så utför du raka marklyft

Raka marklyft tränar främst baksida lår.

Träningstips

4 tips - så utvecklas du i din träning 5 anledningar att styrketräna 5 anledningar att träna på semestern 5 ämnen som ger ökat tryck i träningen 7 tips för att komma igång med din träning Allt om bålträning Behåll motivationen på gymmet Bli vältränad: 7 enkla steg Det här är högintensiv intervallträning (HIIT) Därför är det bra att träna med kroppsvikten Fettförbränning och könsskillnader Förbättra rörligheten Intervallträning och fettförbränning del 1 Intervallträning och fettförbränning del 2 Kom i Beachform med PT-Thomas Kom i form - för dig som är nybörjare Kom igång efter semestern Kom igång efter semestern Kom igång efter semestern Kändis-PT:n Thomas knep: Så får du ihop träningen med övriga livet Lukas tipsar! Så effektiviserar du 3 CrossFit-övningar Myter om kost och träning för tjejer Nybörjarupplägg - träningsschema 2 dagar i veckan Nyårslöften - från tanke till handling Parwod med Peter Bláha & Lukas Högberg Skaffa och behåll dina träningsrutiner Stor guide: Grunden inom CrossFit Styrka utan muskeltillväxt Styrketips - Så blir du starkare Styrketräning för tjejer Så använder du en foam roller Så behåller du formen i jul
Så blir du duktig på Obstacle Running Så bygger du en allsidig fysik Så håller du träningsmotivationen uppe - hela sommaren Så kommer du i beach-form - del 2 Så kommer du i form (för dig som redan tränar) Så lär du dig att sätta mål Så slipper du mjölksyra vid träning Så undviker du att bli sjuk när du börjar träna Så viktigt är uppvärmning och nedvarvning Tillbaka efter semester Tillbaka efter semester - Pass 1 Tillbaka efter semester - Pass 2 Tillbaka efter semester - Pass 3 Tips för träning under graviditet Träna ben: basövningar Träna med Peter Bláha och Timmy Thernström Träningens effekter på kroppen Träningsprogram för enkel & effektiv hemmaträning Träningstips: För dig som har svårt att gå upp i vikt Träningstips: Så tränar du på semestern Träningsövningar för rygg: Tre ryggklassiker Undvik skador vid styrketräning - del 1 Undvik skador vid styrketräning - del 2 Uppladdning inför styrkesport Utveckla din träning med intervaller Vad är dopning? Vi listar: 8 vanligaste nybörjarmisstagen Vi listar: Gymmets alla karaktärer Vi tipsar: 9 anledningar att köra helkroppsträning Återhämtning efter träning

Träningsupplägg

5 bästa magövningarna Allt om överkroppsträning Beachform för killar - Del 1 Beachform för killar - Del 2 Beachform för killar - Del 3 BeachForm för killar - Del 4 BeachForm för tjejer - Del 1 BeachForm för tjejer - Del 2 Beachform för tjejer - Del 3 BeachForm för tjejer - Del 4 Det här betyder begreppen inom CrossFit Kom i Beachform med PT-Thomas Kom i form - för dig som är nybörjare Kom igång: Träningsprogram för tjejer Kristoffers 4-dagars träningsupplägg Kristoffers nybörjarpass Ninja Warrior - en lekfull träningsform Nybörjarupplägg - träningsschema 2 dagar i veckan Stor fitness-guide: Så deffar du Så blir du stark och vältränad Så kommer du i beach-form - del 2 Så kommer du i form (för dig som redan tränar) Så når du fitnessformen med rätt kost och träning Ta din ryggträning till nästa nivå
Tillbaka efter semester - Pass 1 Tillbaka efter semester - Pass 2 Tillbaka efter semester - Pass 3 Träna ben: basövningar Träna explosivitet med Svenska Rugbylandslaget Träna rumpa med Ellen Färnström "Fitspooration" Träning som boostar beachformen del 1 Träning som boostar beachformen del 2 Träningsprogram Basic: Kom igång med styrketräning Träningsprogram: Axlar och armar Träningsprogram: Ben Träningsprogram: Bröstmuskler Träningsprogram: Mage Träningsprogram: Rygg Träningsprogram: Styrketräning för elitmotionär Träningsprogram: Styrketräning medelnivå Träningsprogram: Träna ben hemma Träningsschema: 4 träningspass i veckan Träningsschema: Fokus baksida lår och rumpa Träningsschema: Så bygger du rumpa och ben Träningstips till utomhusgymmet Träningsupplägg - 3 dagar i veckan Träningsupplägg - 5 dagar i veckan

Träningsövningar

Allt du vill veta om knäböj Bli ett proffs på sumo marklyft Dips - en övning du inte borde skippa Därför ska du göra latsdrag Få en vältränad mage med crunches på boll Få snygga vältränade axlar med militärpress Goblet squat för en stark rumpa och bättre rörlighet Lär dig Turkish Get Up med Mikaela Norman Lär dig utföra bänkpress Lär dig utföra chins/pull ups Lär dig utföra knäindrag på boll Lär dig utföra toes-to-bar - en utmanande magövning! Så använder du en foam roller Så får du magrutor med omvända crunches Så gör du perfekta utfall Så gör du sneda crunches på boll Så lyckas du med dina marklyft Så lyckas du med tekniken i ryck/snatch Så utför du raka marklyft Så utför du stående tricepspress Träningsövning: Cabelcurl mot pannan Träningsövning: Cabelflyes Träningsövning: Cabelflyes underifrån Träningsövning: Drag till hakan Träningsövning: Extern rotatorcuff Träningsövning: Flyes Träningsövning: Frontböj Träningsövning: Hammercurls Träningsövning: Handledscurls
Träningsövning: Hantellyft Träningsövning: Hantelpress Träningsövning: Hantelrodd Träningsövning: Hip thrusters Träningsövning: Lat Pulldown Träningsövning: Liggande lårcurl Träningsövning: Lutande hantelpress Träningsövning: Maghjulet Träningsövning: Omvända handledcurls Träningsövning: Pullover Träningsövning: Pushdowns Träningsövning: Rodd Träningsövning: Ryggresningar Träningsövning: Scissor kicks Träningsövning: Shrugs med hantlar Träningsövning: Sittande lårcurl Träningsövning: Snygga axlar med hantellyft Träningsövning: Step ups Träningsövning: Stående vadpress Träningsövning: Tricepspress Träningsövning: Vadpress i benpress Träningsövning: Wood chopper Övningsguide: Axelpress med hantlar Övningsguide: Benpress Övningsguide: Benspark Övningsguide: Bicepscurls Övningsguide: Hängande benlyft