Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor | Ambassadörer

Hemmaträning 3 dagar i veckan

Detta pass passar dig som vill köra igenom hela kroppen med två styrkepass och ett pass som ökar pulsen och flåset. För dessa pass behöver du inga övriga redskap än din egna kropp och det du har hemma.

Kvinna gör övningen utfall.

Träna de dagar du känner för, men rekomendation är att ha 1-2 dagar vila mellan passen. Känner du att du har mer att ge kan du köra flåspasset två gånger i veckan eller gå över på vårt träningsprogram för träning 4 dagar i veckan.

MåndagTisdagOnsdagTorsdagFredagLördagSöndag
BenVilaÖverkroppVilaFlåsVilaVila

Exempel på upplägg

I styrkepassen utförs du var övning för sig 20 repetitioner gånger 4 set. Vill du ha det lite jobbigare kan du superseta två övningar, eller lägga till ett extra set.

Träna Ben hemma

  • Knäböj
  • Utfall med bakre foten på handduk för att glida (10 på vardera ben)
  • Step-up på soffa eller stol
  • Höftlyft fötterna på stol el soffa. Jobbigare? Kör ett ben i taget
  • Bulgarian utfall, fot på stol eller soffa. Jobbigare? Kör ett upphopp med benet

Här hittar du hela passat mer utförligt med övningsbeskrivningar och bilder.

Träna överkropp hemma

  • Armhävningar
  • Gående plankan
  • Rygglyft
  • Hängande rodd
  • Dips mot soffa eller stol

Här hittar du hela passat mer utförligt med övningsbeskrivningar och bilder.

Pulshöjande

Flås 30 sek arbete 20 sek vila x 4 innan nästa övning

  • Utfallsgång
  • Knäböj med upphopp
  • Mountain Climbers
  • Burpees
  • Omvända burpees

Här hittar du hela passat mer utförligt med övningsbeskrivningar och bilder.

Produkter

 
Core Vitamins
 
Cal-Mag Complex+
 
Core Collagen Pro
 
Core BCAA Powder
 
Core Whey Protein

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej