Rekrytering

Lukas Högberg och Mikaela Norman

Svenskt Kosttillskott AB är under kraftig tillväxt och är en av marknadens största återförsäljare av kosttillskott och träningstillbehör. Vi är ett ungt och ambitiöst team, alltid på jakt efter ny, kompetent personal.


Det här är Svenskt Kosttillskott


Just nu söker vi efter:

Svenskt Kosttillskott AB

Kundtjänstchef till Svenskt Kosttillskott

Sista anmälningsdag: 2019-03-10

Inom företaget Svenskt Kosttillskott finns idag ca 40 medarbetare. På vår kundtjänstavdelning arbetar just nu 3 glada kundtjänstmedarbetare som ansvarar för att serva våra kunder på bästa möjliga sätt. Som kundtjänstchef är du en av dessa medarbetare.

I din roll som chef är du ytterst ansvarig för att våra kunder får bästa möjliga service. Du gillar att ta ansvar och leda det dagliga arbetet framåt, kan ta egna beslut, är stresstålig, strukturerad, kan prioritera och jobba proaktivt. Att stötta och motivera personalen är en naturlig del i din roll som chef.

Som avdelningschef jobbar du efter avdelningens uppsatta mål. Du driver på och ser till att befintliga nyckeltal uppfylls och ansvarar även för att utveckla dessa och att de efterlevs. Du har flera års erfarenhet av kundtjänst eller serviceyrke. Denna roll passar även dig som har haft en ledarrol och vill ta stegen upp som chef.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Ansvar över vår kundtjänstavdelning
- Ansvar över samtliga nyckeltal
- Ansvar över att utveckla avdelningen
- Personalansvar och schemaläggning
- Rutiner och dokumentation
- Kundtjänst via mail och telefon

Då du ska jobba med produkter inom hälsa och träning är det en stor fördel om du har ett genuint intresse inom detta. Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande och öppet klimat för vi tror att om våra medarbetare trivs så märks det ut till våra kunder. Som anställd hos oss har du personalrabatt i vår butik och tillgång till vårt egna moderna gym. Vi anordnar regelbundna, gemensamma träningar och tillhandahåller friskvårdsbidrag. Som anställd erbjuds du massage en gång i månaden till reducerat pris via friskvårdsbidraget.

Välkommen in med din ansökan till ett spännande företag under tillväxt!

Tillträde omgående eller enligt överenskommet. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Genom att ansöka denna tjänst godkänner du vår behandling av dina uppgifter enligt vår integretetspolicy:
https://www.svensktkosttillskott.se/information/integritetspolicy

Ansök
Svenskt Kosttillskott AB

Social Media-, Ambassadör- & Event Manager

Sista anmälningsdag: 2019-03-03

Svenskt Kosttillskott söker nu en Social Media, Ambassadör & Event Manager som kommer att ansvara för all kommunikation i sociala medier, sponsring samt att planera och genomföra events och arbeta som projektledare för ovan nämnda delar.

Vi letar efter dig som är genuint intresserad av träning och vår bransch i sin helhet. Du håller dig uppdaterad om de senaste trenderna, trivs med att befinna dig i sociala sammanhang och är van att jobba med sociala medier. Som person är du strukturerad och kan växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du bjuder gärna på dig själv och gillar att jobba med människor, är en god människokännare, öppen, lyhörd och jobbar för att bygga långsiktiga relationer.


Din bakgrund och erfarenhet
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att driva sociala kanaler inom träningsbranschen, samt kan visa hur ditt arbete lett till en ökning av engagemanget för de sociala kanaler du har ansvarat för. Det är även meriterande om du kan visa upp tidigare projekt du tagit fram för att öka upp engagemanget i sociala kanaler, gärna i samarbete med influencers.


  • Erfarenhet inom träningsbranschen

  • Erfarenhet inom sociala medier, events och ambassadörer/influencers

  • Goda skrivkunskaper och erfarenhet av Excel samt Photoshop är ett krav

  • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring är meriterande

  • Tidigare budgetansvar är meriterande

  • Projektledning inom events är meriterande

  • Erfarenhet inom foto/film är meriterande



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


  • Strategiskt och operativt ansvar för sponsring och sociala medier

  • Ansvar över vårt ambassadörsteam

  • Jobba med budget inom dina ansvarsområden 

  • Planering och genomförande av marknadsaktiviteter och events



I arbetsuppgifterna ingår bland annat att arbeta operativ med våra sociala mediekanaler för att ha ett högt engagemang med våra följare samt att ta fram strategier för att öka vår närvaro inom sociala medier. Du ansvarar även för att hitta nya ambassadörer, upprätthålla ett bra samarbete med befintliga ambassadörer samt sätta strategier för hur vi bäst jobbar med ambassadörerna. Tjänsten innefattar även planering och genomförande av olika event, där du ska arbeta utefter budgeten för dessa områden. Du kommer att ingå i ett marknadsteam som innefattar Site Manager och Strategisk inköpare där ni tillsammans planerar och sätter upp strategier för att marknadsföra produkter och nå ut till kunder.

Du kommer även arbeta nära Social Media, Ambassadör & Event Manager för dotterbolaget Svensk Hälsokost, där ni tillsammans stöttar och hjälper varandra när det behövs.

Som anställd hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande arbete i en dynamisk, kreativ och utvecklande miljö där det är ett öppet klimat med fokus på ditt välmående. Du får tillgång till vårt egna moderna gym som ligger en våning under kontoret, där vi även anordnar regelbundna och gemensamma träningar. Dessutom erbjuds friskvårdsbidrag i form av gymkort eller annan godkänd aktivitet. Vi erbjuder även våra anställda massage en gång i månaden till reducerat pris via friskvårdsbidrag. Som anställd hos oss har du givetvis även personalrabatt i vår butik.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på vårt kontor i nybyggda lokaler i Kungsängen norr om Stockholm.


Välkommen in med din ansökan!
Rekrytering och kallelse till intervjuer sker löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Ansök