Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Ambassadörer

Sommarträning - Behåll motivationen

Sommaren är här och visst lockar sol och ledighet till att bara slappa och njuta av semester, och det ska man göra men att fortsätta hålla igång under semestern kommer bara att gynna dig och få dig att må bra.

För att fortsätta hålla igång träningen och motivationen under sommaren räcker det med små medel och viktigt att komma ihåg är att allt är bättre än inget, även den lilla träningen som blir av är bra. Försök att vara lite flexibel och försök släppa lite på ditt fasta schema och skapa dig kanske en bank med olika träningspass som du kan klämma in när det passar. Spring, ta promenader och cykla utomhus. Ta pauser från solstolen och simma några längder och gör sedan några armhävningar eller knäböj innan du lägger dig igen. När du känner för det, så ta en tur till gymmet för att köra igenom hela kroppen. Ett tips är att köra gymträning direkt på morgonen, på det sättet har du resten av dagen ledig till att slappa, sola och bada.

Okej att vila från träning

Viktigt att komma ihåg är att det är helt okej att ha ett avbrott från sin vanliga träning, kroppen behöver sin vila också. Men om du behåller motivationen och fortsätter att röra på dig, även om du inte tränar som vanligt, gör du dig själv en tjänst för den kommande träningshösten och du slipper då börja om på nytt.

Inspiration till utomhusträning

Här är ett exempel på ett pass som du kan köra var du än är, ute, inne, på ett hotellrum eller på din altan. Kör igenom alla övningar och vila sedan i 1 minut för att sedan göra om allt igen 2-6 gånger beroende på tid och dagsform. Men våga utmana dig!

Tjej som tränar och gör armhävningarArmhävningar 10 st strikta, på tå eller knä

Tjej som tränar ute och gör knäböj.Knäböj med hopp 10 st per ben

Tjej som tränar utomhus och gör bulgariska utfall.Bulgariska utfall 10 st per ben

Tips! Har du vikter tillgängliga kan du hålla i dem för att göra övningen tyngre eller fyll en ryggsäck för extra tyngd på ryggen.

Mountain climbers 15 st

Ryggliggande benlyft 10 st med raka eller böjda knän
Tänk på att trycka ned naveln i marken, låt inte ländryggen släppa från marken.

Tips! Vill du ha mera flås? Sprinta allt vad du kan i 20-30 sekunder. Gå eller stå sedan still i 30 sek. Gör om så många gånger du orkar. Börja lätt och trappa upp ju mer erfarenhet du får.

Fyll på med vätska

 
Core EAA Powder
 
Core BCAA Powder
 
Core Sports Drink+
 
Core Endurance
 
BCAA med Koffein

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Lär dig mer

  Träningsschema för 4 dagar i veckan

Träningsschema för 4 dagar i veckan

Komplett träningsupplägg för dig som tränar 4 dagar i veckan.
  Träningsschema för 5 dagar i veckan

Träningsschema för 5 dagar i veckan

Kör igenom hela kroppen med vår program för 5 dagar.
  Träningsschema för 3 dagar i veckan

Träningsschema för 3 dagar i veckan

Från nybörjare är det nu dags att ta nästa steg, träning 3-dagar i veckan.
  Sommarträning - Kost under semestern

Sommarträning - Kost under semestern

Mycket godsaker lockar under sommaren och det är helt okej att unna sig lite.
  Träningsschema: Så bygger du rumpa och ben

Träningsschema: Så bygger du rumpa och ben

Få dig ett par snyggt muskulösa ben likt en hockeyspelare och testa detta pass!
  Träningsschema för 2 dagar i veckan

Träningsschema för 2 dagar i veckan

Kom igång! Träningsprogram för 2 dagar i veckan.
  Träningsschema: Fokus baksida lår och rumpa

Träningsschema: Fokus baksida lår och rumpa

Svårt att bygga baksida lår och rumpa? Testa detta träningsprogram och nå målet!
  Nå Beachformen - Träningsschema del 2

Nå Beachformen - Träningsschema del 2

Andra delen i vår artikelserie på fyra delar som kan guida dig till beachformen.
  Nå Beachformen - Träningsschema del 1

Nå Beachformen - Träningsschema del 1

Träningsprogram för att bygga upp muskelmassan. Detta är del 1 i tema Beachform!
  Energi till sommarträningen med Enervit

Energi till sommarträningen med Enervit

För att få kvalitet på sina träningspass så är energin alltid viktig.
  Nå Beachformen - Träningsschema del 3

Nå Beachformen - Träningsschema del 3

Tredje delen i vår artikelserie som kan guida dig till att komma i beachform!
  Så håller du träningsmotivationen uppe - hela sommaren

Så håller du träningsmotivationen uppe - hela sommaren

Håll motivationen på topp i sommar. PT-Thomas visar vägen för roligare träning!
  Så behåller du energin under Vasaloppet

Så behåller du energin under Vasaloppet

Ladda upp på rätt sätt och behåll energin under hela Vasaloppet med dessa tips!
  Nå Beachformen - Träningsschema del 4

Nå Beachformen - Träningsschema del 4

Fjärde och sista delen i vår artikelserie. Utmana din maxstyrka!
  Träna med gummiband

Träna med gummiband

Träna enkelt och var du vill med gummiband! Lätt att ta med och ger resultat!
  Nyårslöftet: Bygga muskler

Nyårslöftet: Bygga muskler

Få inspiration kring kost och träning för muskelbyggning i vårt nyårslöfte!
  Skaffa och behåll dina träningsrutiner

Skaffa och behåll dina träningsrutiner

Skaffa och bibehåll nya träningsrutiner! Vi tipsar om hur du gör.
  Så behåller du formen i jul

Så behåller du formen i jul

Håll formen i jul! Välj rätt mat på julbordet och träna tidseffektivt.
  Nå beachformen - Kosttillskott vid träning

Nå beachformen - Kosttillskott vid träning

Detta är del 2 i vår artikelserie för beachformen.
  Nyårslöftet: Tillbaka efter graviditet

Nyårslöftet: Tillbaka efter graviditet

Få inspiration kring kost och träning efter graviditet!