Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor | Ambassadörer

Nå Beachformen - Träningsschema del 2

Detta är andra delen i en artikelserie på fyra delar som kan guida dig till beachformen. Träningsschemat är för 3 dagar i veckan.

Del 1 | Del 3 | Del 4

Vi fortsätter i denna del att bygga muskler med tre styrkepass i veckan. Du kommer att se några nya övningar från förra schemat och vi ändrar om lite i sets och reps. Siffran efter övningen anger set x reps.

PASS 1

Militärpress 5 x 6-8

Bild på tjej som visar träningsövningen militärpress.

Sidolyft 4 x 12-15

Bild på tjej som visar träningsövningen sidolyft

Pullups 3 x så många repetitioner du orkar

Bild på tjej som visar träningsövningen pullups

Dips 3 x så många repetitioner du orkar

Bild på tjej som visar träningsövningen dips

Tricepspress 4 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen triceps press med rep

Smala armhävningar 3 x så många repetitioner du orkar

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen smala armhävningar

Crunches med rep 4 x så många repetitioner du orkar

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen crunches med rep i kabelmaskin

PASS 2

Frontböj 5 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen frontböj med skivstång

Sumomarklyft 4 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen sumomarklyft

Raka marklyft 4 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen raka marklyft med stång

Stående utfall superset hoppande utfall utan vikt 4 x 12 (ingen vila mellan övningarna)

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen stående utfall med skivstång

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen utfall

PASS 3

Bröstpress hantlar 5 x 6-8

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen bröstpress med hantlar på bänk

Breda latsdrag 4 x 10-12

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen breda latsdrag

Hantelrodd 3 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen hantelrodd

Hammercurls 3 x 8 superset bicepscurl i kabelmaskin 3 x 12-15 (ingen vila mellan övningarna)

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen hammercurls

Bild på tjej som visar hur man utför bicepscurl med stång i kabelmaskin

Benlyft på bänk superset situps 3 x så många repetitioner du orkar (ingen vila mellan övningarna)

Bild på tjej som visar hur man utför benlyft på bänk

Bild på tjej som visar hur man utför situps

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej