Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor | Ambassadörer

Nå Beachformen - Träningsschema del 1

Detta är första delen i en artikelserie på fyra delar som kan guida dig till beachformen. Träningsschemat är för 3 dagar i veckan och fokuserar på att bygga muskelmassa.

Del 2 | Del 3 | Del 4

Sträva efter att successivt öka belastning i övningarna och prioritera alltid kvalitet i utförandet. Siffran efter övningen anger set x reps.

Pass 1

Bröstpress 5 x 8-10 

Bild som visar hur man utför bröstpress med hantlar.

Pull-ups 4 x 8-10
Om inte styrkan räcker till kan du sätta ett stort gummiband i chinsräcket och sätta ena foten i gummibandsöglan. På det sättet får du hjälp både upp och ned.

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen chins.

Skivstångsrodd 4 x 10-12

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen skivstångsrodd.

Bicepscurl i kabelmaskin 4 x 10-12

Bild på tjej som visar hur man utför bicepscurls i kabelmaskin på gymmet.

Tricpespress i kabelmaskin 4 x 10-12

Bild på tjej som visar hur man utför tricepspress i kabelmaskin på gymmet.

Situps 4 x så många repetitioner du orkar

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen situps.

PASS 2

Knäböj 5 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen knäböj med skivstång.

Marklyft 4 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen marklyft.

Hip thrusts 4 x 8-12

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen hip thrusters med skivstång.

Bulgariska utfall med hantlar 3 x 10-12 per ben

Bild på tjej som visar hur man utför bulgariska  utfall med en fot på bänk och hantlar i händerna.

PASS 3

Militärpress 5 x 8-10

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen militärpress.

Sidolyft superset facepulls (ingen vila mellan övningarna) 3 x 12-15

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen sidolyft med hantlar.

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen facepulls med rep i kabelmaskin på gymmet.

Hantelrodd 3 x 10-12

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen hantelrodd.

Smala latsdrag 4 x 10-12

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen smala latsdrag på gymmet

Kabelcrunches 4 x så många repetitioner du orkar

Bild på tjej som visar hur man utför träningsövningen crunches med rep i kabelmaskin på gymmet.

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej