Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Ambassadörer

Vässa sommarformen - Träningstips

Boosta din form och känn dig redo för stranden med tips från vår ambassadör Jesper Munoz. Det är nu dags för slutspurten inför sommaren.

Ät regelbundet och undvik småätande

Genom att sluta småäta kan det hända väldigt mycket med vikten. Viktigt är då att få i sig rikligt med vatten och att äta regelbundet så att du inte känner ett sug efter något mer. När du vill trimma formen är det viktigt att även hålla ett litet kaloriunderskott på ca 300-500 kalorier och då främst ett underskott från kolhydraterna, som är det som binder vätska i kroppen. Tappar du vätska kommer du med sannolikhet känna att du blir tightare. Morgonpromenader är även ett bra knep att förbränna fett på. Ett enkelt sätt att få in promenader på är att skippa bilen, bussen eller tunnelbanan till jobbet och ta en promenad istället.

Jesper tipsar! Ät stora salladsportioner tillsammans med din mat utan sås och olja, med goda kryddor samt drick mycket vatten för att känna dig belåten.

Bild på en man med svart keps på sig som tittar in i kameran och ler.

Kosttillskott att fokusera på

För att säkerställa ditt proteinintag är Core Whey Protein och Core Casein perfekta att ta till frukost i exempelvis gröten eller göra en god smoothie. Det är även gott att dricka som det är till mellanmål, efter ett träningspass eller när du är hungrig och behöver något mättande. För att göra vätskeintaget roligare kan du dricka Core BCAA eller EAA, då får du i dig de essentiella aminosyrorna, vilka främjar muskeluppbyggnaden samtidigt som det hämmar nedbrytningen av muskler. Drick BCAA och EAA innan, under eller efter ditt träningspass. När du ligger på ett underskott kan det ibland behövas extra energi, då är tillskottet BURN perfekt, då det säkerställer att din förbränning inte begränsas och bidrar till att öka din prestationsförmåga.

När ska tillskotten tas?

När:Tillskott:
Frukost/mellanmålCore Whey Protein
Före, under och efter träningCore BCAA eller EAA
Kvällsmål/mellanmålCore Casein
2 kapslar två gånger per dag mellan eller inann måltider.
På träningsdagar: 30 min innan träning.
BURN

Jespers favoriter

 
BURN
 
Core EAA Powder
 
Core BCAA Powder
 
Core Casein
 
Core Whey Protein

Träningstips för en vässad sommarform

Helkroppspass där du håller pulsen uppe under hela passet är grymt för att bränna så många kalorier som möjligt. Ett exempel på detta är tabataträning eller HIIT-träning, som är korta och högintensiva intervaller. Fördelarna med högintensiva intervaller är att du bränner fett samtidigt som du faktiskt kan bygga muskler istället för att bryta ned dem. Högintensiva och korta intervaller bränner inte bara fett under själva passet utan även efteråt fortsätter kroppen att arbeta för att återställa sig och gör då av med fler kalorier. Det är även lättillgängligt, du behöver ingen utrustning, bara dig själv och en positiv inställning. Tränar du på gym är det perfekt att köra de stora muskelgrupperna ben och rygg, då det bränner mest kalorier.

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Lär dig mer

 
Vässa sommarformen - Styrka under deff

Vässa sommarformen - Styrka under deff

Tips från ambassadören för att inte tappa muskelmassa och styrka under deff.
 
5 träningstips för ökad muskelmassa

5 träningstips för ökad muskelmassa

Fem tips för att hjälpa dig öka din muskelmassa.
 
Träningstips: För dig som har svårt att gå upp i vikt

Träningstips: För dig som har svårt att gå upp i vikt

Svårt att lägga på dig muskler? Här får du svaren när det gäller träningen.
 
Träningsschema för 5 dagar i veckan

Träningsschema för 5 dagar i veckan

Kör igenom hela kroppen med vårt program för 5 dagar.
 
Träningsschema för 3 dagar i veckan

Träningsschema för 3 dagar i veckan

Från nybörjare är det nu dags att ta nästa steg, träning 3-dagar i veckan.
 
Träningstips till utomhusgymmet

Träningstips till utomhusgymmet

Här ger vi dig tips på övningar på utegymmet för att få ett fullgott styrkepass.
 
Träningsschema för 4 dagar i veckan

Träningsschema för 4 dagar i veckan

Komplett träningsupplägg för dig som tränar 4 dagar i veckan.
 
Träningstips: Så tränar du på semestern

Träningstips: Så tränar du på semestern

Håll formen på semestern med enkel träning och nyttig kost.
 
Det här är högintensiv intervallträning (HIIT)

Det här är högintensiv intervallträning (HIIT)

Högintensiv intervallträning är en tidseffektiv träningsform med många fördelar.
 
Träningsschema för 2 dagar i veckan

Träningsschema för 2 dagar i veckan

Kom igång! Träningsprogram för 2 dagar i veckan.
 
Nå beachformen - Ät rätt

Nå beachformen - Ät rätt

Planera din kost och träning och låt det här bli sommaren du kommer i form!
 
Vi tipsar: 9 anledningar att köra helkroppsträning

Vi tipsar: 9 anledningar att köra helkroppsträning

Det finns många anledningar till att börja träna helkroppsträning.
 
4 tips för styrketräning i sommar

4 tips för styrketräning i sommar

Tips för sommarträningen och svar på en vanlig fråga!
 
Rörlighet och spänst med Leksands IF

Rörlighet och spänst med Leksands IF

Öva upp rörlighet och spänst tillsammans med Leksands IF herrlag i hockey.
 
Så kan du träna styrka hemma

Så kan du träna styrka hemma

Läs våra bästa tips på hur du tränar tungt & jobbigt även utan redskap.
 
Stor fitness-guide: Så deffar du

Stor fitness-guide: Så deffar du

Kom i fitnessform genom att deffa - vi tipsar om bäst kost och träning.
 
Utveckla din träning med intervaller

Utveckla din träning med intervaller

Kliv utanför din komfortzone med intervaller med hjälp av Peter Bláha som coach.
 
Nå beachformen - Muskeltillväxt

Nå beachformen - Muskeltillväxt

Detta är del 3 i vår artikelserie Nå Beachformen. Få till muskeltillväxten!
 
Guide: Allt om 5:2-dieten

Guide: Allt om 5:2-dieten

5:2 dieten går ut på att fasta två dagar i veckan och äta normalt i fem.
 
Sommarträning - Behåll motivationen

Sommarträning - Behåll motivationen

Ta del av tips för att hålla träningen igång under sommaren.