Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor | Ambassadörer

Nyttiga chokladbollar med banan

Mixa snabbt och enkelt ihop dina övermogna bananer till ett par goda och nyttiga protein chokladbollar. Dessa chokladbollar passar utmärkt att ta innan som efter träning för att få energi, protein och bra kolhydrater, men även att ha som ett smidigt mellanmål när du är på språng.

Ingredienser
1 (100 g) banan
50 g havregryn
40 g Core Casein Chokladdröm
1,5 msk kakao
0,5 dl kaffe
Garnering
Kokosflingor
NäringsvärdeSatsen utan garnering
Energi430 kcal
Protein43 g
Kolhydrater51 g
Fett6 g

Tillredning

1. Mixa banan, havregryn och kasein med en stavmixer eller blanda ihop med en gaffel.

2. Tillsätt kakao, kaffe och flingsalt och blanda till en smet.

3. Ställ in i kylen cirka 1 timme så att smeten får stelna till lite.

4. Forma smeten i valfri stora bollar och rulla sedan i garneringen.

Tips! Du kan byta ut kaffet till vatten och du exempelvis gör dessa nyttigare chokladbollar till barn.

Ingredienser

 
Havregryn
 
Kakao Pulver
 
Kokosflingor
 
Core Casein

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej