Träningsövning: Omvända handledcurls

Underarmarna står sällan högst upp på prioriteringslistan, men kan vara bra att träna emellanåt för att få mer styrka till andra övningar där underarmarna hjälper till. För detta behöver du hantlar eller stång samt en plan bänk.

Utförande

1. Sätt dig på knä med bänken framför dig och placera underarmarna på bänken.

2. Greppa stången med en överhandsfattning. Händerna ska vara i rak linje med armbågarna.

3. Dra upp stången med hjälp av underarmarna genom att vinkla handlederna bakåt, så långt du kommer. Släpp sedan maximalt tillbaka och fortsätt.

Aktiverade muskler i denna övning

Muskelgrupp Omvända handledcurls

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Läs också

 

Träningsövning: Handledscurls

Underarmar är underskattad träning och handledscurls är en lätt övning för det.
 

Träningsövning: Cabelflyes underifrån

Cabelflyes som tränas underifrån tar extra bra på underdelen av bröstmuskeln.
 

Träningsprogram: Styrketräning för elitmotionär

Fullspäckat träningsprogram med 5 pass, för dig som tränar ofta!
 

Kristoffers 4-dagars träningsupplägg

Svenskt Kosttillskotts medarbetare Kristoffer visar gymövningar för fyra pass.
 

Allt om bålträning

En start bål är både snyggt och hälsosamt. Få en starkare bål med dessa tips!
 

5 bästa magövningarna

Variera din magträning med 5 mejslande varianter.
 

Träningsövningar för rygg: Tre ryggklassiker

En muskulös rygg är a och o för en stark och god fysik.
 

Träning och kosttillskott för armbrytning

Läs om träning och kostillskott som passar vid kraftsporter såsom armbrytning.
 

Ninja Warrior - en lekfull träningsform

Läs om Ninja Warrior, vad det är, hur du tränar och bra kosttillskott!
 

Träningsprogram: Träna ben hemma

I den andra delen av vår benträning går vi vidare med mer avancerade övningar.
Visa fler