Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor

Så håller du träningsmotivationen uppe - hela sommaren

Efter sista delen av PT-Thomas artikelserie: Kom i beachform och Träning som boostar beachformen, kickar sommarträningen in. PT-Thomas delar med sig av sina bästa och väldigt enkla tips som gör sommarträningen lite lättare!

Brukar sommaren förvandla dig från träningsentusiast till hängmatteproffs?
Här kommer tipsen som får dig ställa ned roséglaset och plocka upp träningsmotivationen, en gång för alla!

Träna utomhus

Då den svenska sommaren kan erbjuda allt från hagelskurar till värmeböljor gäller det att ta vara på soltimmarna som erbjuds. Sluta därför välja mellan instängda källargym och härliga solstunder genom att flytta ut träningspassen.

Förbrännande cardiopass, kroppsviktbaserade styrkecirklar eller flåsiga intervaller – här sätter bara fantasin gränserna, allt samtidigt som solbrännan inte blir lidande.

Vidga vyerna

Vem har sagt att ”träning” måste bestå av samma gamla hantlar, skivstänger och löpskor?

Förvandla sommaren till det optimala tillfället att våga testa nya träningsformer. Kanot, tennis, ridning, boot camps etc. Vem vet, din nya favorithobby kanske väntar runt hörnet?

Träna med din bästis

Sluta välja mellan socialt mysiga tillställningar och fysiska prestationer. Genom att träna med en vän tillkommer mängder av fördelar som hjälper såväl motivationen som träningsglädjen blomstra.

Synka kalendrarna, skapa en plan och börja blanda endorfiner med skrattanfall. Vips, sommarens träningsplanering är räddad!

Lek dig i form

Fastnat i det logistiska livspusslet? Oroa dig inte.
Även de stressigaste dagarna kan inrymma skyhöga pulstoppar genom några snabba ronder vattenkrig, fotboll, kurragömma eller badstunder.

Kort och gott, se inte träningen som ett nödvändigt ont där du tvingas lämna familjen. Bjud istället in resterande familjemedlemmar och lek dig i form.

Thomas Skoglund | 2019-05-20

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej