Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Ambassadörer

Crossfit Open 21.2: Hur gick det?

Crossfit Open fortsätter att utmana atleterna. Nu är WOD 21.2 avklarad, hur har det gått?


I WOD 21.2 ingick dumbbell snatches och burpee box jump-overs. Detta var en WOD som var bekant för många då det var en upprepning av 17.1. De flesta är nöjda över resultatet och gillade att det var något de kände igen från förr som man fick chans att förbättra!

Många tyckte det var skönt att känna igen WODen som innehöll burpee box jump-overs och dumbbell snatches.

Hur kändes 21.2 och vad tror du inför 21.3?

- 21.2 kändes bra, jag är nöjd med resultatet. 21.3 har jag verkligen ingen aning om och jag tänker att jag tar det som det kommer bara, en sak vet jag och det är att det kommer att göra ont - Tim Holmgren

77:e i tid i världen i min klass 40-44 år, när jag är sista året i klassen, det känns riktigt bra. Det betyder att kapacitet finns! 21.3 tror jag på thrusters och pullups i någon variant. - Peter Bláha

- Det var kämpigt mentalt och mitt konditionstest blev väldigt uppenbart. Men ett bra maxtest! 21.3 tror jag kommer innehålla både räcke och skivstång, toes to bar eller chest to bar och max i clean n jerk - Louise Cederblad

- Som vanligt kan man vänta sig någon typ av repeat workout, och detta var en riktigt rolig WOD att återtesta under dessa former. Skönt också att göra en förbättring från 17.1. Svårt att förutspå 21.3 exakt, men skivstång och räcke. Overheadsquats, thrusters, toes to bar och pullups i någon lång kombo - Joel Lundblad

- 21.1 var en repeat av 17.1 så denna hade jag kört innan vilket på ett sätt var skönt. En wod som det bara är att ta sig igenom, men givetvis försöka att pacea burpees någorlunda bra. One and done. Vill inte bli helt förstörd av open wodarna utan jag vill kunna bibehålla bra träningsveckor fram till quarterfinals. På 21.3 tror jag att vi kommer få se skivstång tillsammans med gymnastik i räcke. - Angelica Bengtsson

21.2 kändes bra. Det var skönt med en workout där det bara var till att köra utan att tänka. Tror att vi kommer få se skivstång och gymnastik i 21.3 Erica Ekelund

Tips! Läs även Crossfit Open WOD 21.1

WOD 21.2 for time

Crossfit är till för alla och därför går det att göra en WOD i olika klasser: RX, Scaled och Foundation. Scaled är lite lättare än RX, och Foundation är ännu lättare där du kan använda dig av saker du har hemma som tyngd. För alternating snatches kan du exempelvis använda dig av ett mjölkpaket eller liknande.

RXScaledFoundation
10 dumbbell snatches10 dumbbell snatches10 alternating snatches
15 burpee box jump-overs15 burpee box jump-overs15 burpees
20 dumbbell snatches20 dumbbell snatches20 alternating snatches
15 burpee box jump-overs15 burpee box jump-overs15 burpees
30 dumbbell snatches30 dumbbell snatches30 alternating snatches
15 burpee box jump-overs15 burpee box jump-overs15 burpees
40 dumbbell snatches40 dumbbell snatches40 alternating snatches
15 burpee box jump-overs15 burpee box jump-overs15 burpees
50 dumbbell snatches50 dumbbell snatches50 alternating snatches
15 burpee box jump-overs15 burpee box jump-overs15 burpees
Herrar: 50 lb (23 kg) hantel, 24-in. (61 cm) box
Damer: 35 lb (16 kg) hantel, 20 in. (51 cm) box
Herrar: 35 lb (16 kg) hantel, 20-in. (51 cm) box. Step-ups är tillåtna.
Damer: 20 lb (9 kg) hantel, 20-in. (51 cm) box. Step-ups är tillåtna.
Använd en 10 lb (5 kg) hantel eller något du har hemma som väger lika mycket, exempelvis ett mjölkpaket. Om du inte vill göra burpees kan du hoppa över push-up-delen.
Time cap: 20 minTime cap: 20 minTime cap: 20 min

Missa inte: Lär dig mer om Crossfit Open i våra artiklar Vad är Crossfit Open och Hur tränar man inför Crossfit Open

Återhämtning efter wod

 
Protein Pancakes
 
Core Protein Bar 2.0
 
Core Protein Pro
 
Core Whey Protein
 
Core Casein
 
Diet Shake
 
Core Gainer
 
Core Soy Protein
 
Magnesium Citrat
 
Core Egg Protein
 
Diet Shake Less Sugar
 
Swedish Pancakes

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Lär dig mer

 
Crossfit Open WOD 21.1

Crossfit Open WOD 21.1

Crossfit Open 2021 är i full gång och atleterna har gjort klart WOD nummer 1!
 
Vad är CrossFit Open?

Vad är CrossFit Open?

Det är dags för Crossfit Open! Hur går det till och vilka är med?
 
Crossfit Open WOD 21.3 & 21.4

Crossfit Open WOD 21.3 & 21.4

Crossfit Open WOD 21.3 och 21.4 är nu genomförda. Hur har det gått?
 
Kost & kosttillskott för dig som tränar CrossFit

Kost & kosttillskott för dig som tränar CrossFit

Ät rätt kost och kosttillskott för CrossFit. Peter Bláha ger dig tips.
 
Stor guide: Grunden inom CrossFit

Stor guide: Grunden inom CrossFit

Peter Bláha hjälper dig att förstå grunderna i CrossFit.
 
Det här betyder begreppen inom CrossFit

Det här betyder begreppen inom CrossFit

Träna en CrossFit-WOD med tips från Peter Bláha.
 
Crossfit-atleten Angelica Bengtsson

Crossfit-atleten Angelica Bengtsson

Lär känna den allsidiga Crossfit-atleten Angelica Bengtsson lite närmre.
 
Mikaela Norman - elit inom Crossfit

Mikaela Norman - elit inom Crossfit

Mikaela har varit aktiv Crossfitaltet i några få år men tillhör redan eliten.
 
Angelica Bengtsson till Crossfit Games

Angelica Bengtsson till Crossfit Games

Angelica Bengtsson är i full gång med att göra sig redo inför Crossfit Games!
 
Louise Cederblad Staglianó

Louise Cederblad Staglianó

Louise är en crossfitatlet med bakgrund från dans, lär känna henne!
 
Elin Söderström

Elin Söderström

Lär känna vår ambassadör Elin Söderström, crossfitatlet.
 
Peter Bláha: Matschema, träning och kosttillskott

Peter Bláha: Matschema, träning och kosttillskott

Peter Bláha är känd tv-profil och aktiv inom CrossFit och rugby.
 
Hängande ryck (hanging jerks)

Hängande ryck (hanging jerks)

Bra övning att börja med för att bana in och få till slutfasen i ett ryck.
 
Ryck (snatch)

Ryck (snatch)

Ryck, eller snatch som det också kallas, är ett lyft som tränar hela kroppen.
 
Boxhopp (box jump)

Boxhopp (box jump)

Boxhopp är en övning som du kan göra i princip vart som helst.
 
Våra märkningar och certifieringar

Våra märkningar och certifieringar

Läs om våra märkningar och certifieringar.
 
Ryckböj (overhead squats)

Ryckböj (overhead squats)

Overhead squats är en variant av knäböj som utmanar både rörlighet och styrka.
 
Jättehäv (muscle-up)

Jättehäv (muscle-up)

Teknikkrävande övning som ställer höga krav på styrka i armar, rygg och axlar.
 
Kettlebellsving (kettlebell swing)

Kettlebellsving (kettlebell swing)

Tränar hela kroppen och är en bra assistansövning för marklyft.
 
Mikaela slog världsrekordet i Hyrox - två gånger

Mikaela slog världsrekordet i Hyrox - två gånger

Hyrox är den nya tävlingen som tagit fitnessvärlden med storm.