Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor | Ambassadörer

Prestera mera med Desireé Larsson Dahlberg

Desireé Larsson Dahlberg bollar träning, jobb, studier och familj och vänner. Hur balanserar man sin vardag på bästa sätt och hur får man den där lilla extra sparken i baken för att kunna prestera sitt yttersta på både träning och tävling? I denna artikel delar Desireé med sig av sina tre bästa tips.

- Det jag tycker är viktigast och det som jag vill att ni ska fokusera på är att ni tänker på maten, återhämtningen och sömnen. Det viktigaste för mig det är att man håller sig till en plan och alltid vet steget före hur man ska göra. Det är så jag får min vardag att gå ihop.

Desireé Larsson Dahlberg poserar på gymmet

Genom planering, rätt kost, återhämtning och sömn kan du nå dina mål, tipsar Desireé.

Desireé har sedan 2015 tävlat i bikini fitness och har med åren lärt sig hur man bäst hanterar en aktiv livsstil med privatliv. I sin planering inkluderar Desireé att förbereda matlådor och mellanmål, ta dagliga morgonpromenader och få en god natts sömn. Vikten av att varje dag återhämta både kropp och sinne är avgörande för att man ska kunna orka med nästkommande vardag med allt ifrån jobb och skola till träning eller andra fritidsintressen, samt hinna umgås med vänner och familj.

Det jag ska äta imorgon har jag redan planerat idag.

- Det är matlådorna framförallt som är räddaren i nöden. Mitt tips där är att alltid ha med dig någon back-up när du är iväg. Du kan ha med dig en proteinbar, en energidryck för att få energi eller ha med dig en extra shake vart du än ska. Så ha alltid med dig en back-up, alltid något litet mål och tänk steget framåt. Det jag ska äta imorgon har jag redan planerat idag.

Sömnen är ett av Desireés viktigaste tips och rekommenderar starkt att få omkring åtta timmars sömn varje natt. Hur tråkigt det än låter att gå och lägga sig tidigt så är sömnen den viktigaste delen i hur vi mår och hur mycket vi orkar med. Men återhämtning handlar inte bara om sömn. Även vila och rätt kost efter träning är viktigt för att kroppen ska kunna återfå ny energi som man behöver för att komma i bra form, bli starkare eller för att kunna prestera.

- Efter träningen tar jag alltid någon form utav proteinintag, vanligt vassleprotein eller ett kreatinprotein. Ibland tar jag också en banan eller riskaka för att få i mig lite kolhydrater och få energi.

Med en bra och genomtänkt planering med matlådor, dagliga aktiviteter, återhämtning och sömn kommer du in i rutiner som hjälper dig att nå och lyckas med dina träningsmål.

Desirees favoriter

 
BCAA med Koffein
 
Core Whey Protein
 
BURN
 
Core Casein
 
Core Creatine

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej