Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor | Ambassadörer

Flowtank Cirkelpass

Flowtank är det ultimata träningsredskapet för din hemmaträning. Med flowtank kan du utföra en mängd olika övningar som du gör på gymmet, men här sätter du även en annan form av styrka på prov. Förutom att du får en bra allroundträning med flowtank kan du smidigt justera den till olika vikter, den tar liten plats och är lätt att ta med när du är på resande fot.

Flowtank.

Detta pass är uppbyggt som en cirkel och det innebär att du gör alla övningar ett set direkt efter varandra, tar en liten vila och kör sedan på varv nummer två.

Eftersom vikten (vattnet) rör på sig, utmanas inte enbart den muskeln som du vill träna, utan även små muskler och stabiliseringsmuskler i hela kroppen. Tänk på att hela tiden ha en bra hållning under övningarna och spänna mage och säte, då brukar man hitta en annan stabilitet i kroppen.

Övningar

  • Upprätt rodd - Bra axelövning som tränar yttre delen.

  • Frivändning - En effektiv övning flr att bygga upp styrka och explosivitet i kroppen.
  • Good mornings - Bra övning för baksida lår, säte och ländrygg.
  • Push press - Pulshöjade övning som ger syra i axlarna.
  • Overhead squat - Sätter både styrka och balans på prov.
  • Statiska utfall - Utmanar din balans och styrka i ben, säte och bål.
  • Core rotation - Utmanar de sneda magmusklerna.
  • Wood shoppers - Dynamisk övning som utmanar pulsen och styrkan i bål, övre rygg och axlar.


Passet

Rekommenderad vikt: 10-15 kg

Träningspass: 10 reps x 5 varv

Tänk på att i varje övning ha en lätt spänning i bålen, rulla bak och sänk axlarna med lätt spänning i latsen.

Produkter

 
Flowlife Flowtank
 
Core Protein Bar 2.0
 
Flowgun Pocket
 
Core Whey Protein
 
Flowpillow Heat
 
Core PWO Power

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej