Kostnad för frakt baseras på storleken på order och fraktsätt enligt överenskommelse.
Beställningar skickas inte till utlandet.
Vi strävar efter att skicka din beställning med tidigaste utleverans.
Leveranstid 1-2 vardagar beroende på postort. Leveranstiden kan vara längre till Norrland och Gotland.
Svenskt Kosttillskott reserverar sig för att leveranstiden kan ta längre tid vid till exempel driftfel, strejk, Force Majeure, eller förseningar i Postnords distributionsnät samt andra oförutsägbara händelser som Svenskt Kosttillskott ej har kontroll över.
Efter avslutat köp erhåller kunden en orderbekräftelse via epost. Kunden ansvarar för att kontrollera att adressuppgifter och beställningens innehåll överensstämmer.
Kunden erhåller föravisering via epost när beställningen skickats. Denna innehåller det kollinummer som kunden kan använda för att spåra försändelsen.
Kunden får automatiskt avgiftsfri faktura på sitt köp. Fakturan skickas per e-post.
4.2 PRIS
Priser som presenteras till återförsäljare är exkluderat moms. Fraktfritt vid 10.000 kr. Eventuell reklamation av fel i order ska ske direkt som varorna tas emot. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Svenskt kosttillskott har rätt att ändra priserna när tillfälle kräver det, exempelvis förhöjda råvaru- eller tillverkningspriser. Betalnings- och faktureringsvillkor överenskommes efter sedvanlig kreditprövning.
All försäljning sker via Svenskt Kosttillskotts partnerportal.
Om kunden inte hämtar ut sin beställning och den skickas åter till Svenskt Kosttillskott debiteras kunden för kostnader gällande frakt, returfrakt, postförskott, expeditionsavgift samt emballage. Avgiften är f.n. 250 kr.
Om kund önskar nytt utskick på försändelse som gått i retur till Svenskt Kosttillskott AB, debiteras kunden 99 kr. Kontakta partner@svensktkosttillskott.se för att få nytt utskick.
Svenskt Kosttillskott har rätt att ta en kreditupplysning på varje order om senaste kreditupplysning var tagen för tre månader sedan eller mer.
Reklamation skall ske inom skälig tid från den tidpunkt då skada eller fel upptäcks. Är det yttre emballaget skadat skall reklamation ske när försändelsen hämtas ut. Retur får ej ske
mot postförskott eller efterkrav. Kunden skall kontakta Svenskt Kosttillskott innan reklamation sker (nås på partner@svensktkosttillskott.se). Reklamationer hanteras av Svenskt Kosttillskotts kundtjänst vid kontoret på Mätarvägen 6A, Kungsängen. Det är din uppgift att kontrollera godset vid mottagande, är det skadat anmäler du detta till den speditör du fått paketet levererat med, senast 7 dagar efter mottagande. Skicka även ett mail med bild på varorna till partner@svensktkosttillskott.se så hanterar vi ärendet och skickar nya varor till dig efter godkännande.
Vid förbehåller oss rätten att vid misstanke om brott eller uppsåt till brott, utan att meddela er, annullera er beställning. Brott som uppfattas skada Svenskt Kosttillskott kommer att polisanmälas.
Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Mer information om cookies hittar du i vår cookiepolicy.
I händelse av tvist mellan kund och Svenskt Kosttillskott ska denna avgöras enligt svensk lag i svensk domstol, om inte annan överenskommelse görs mellan parterna.
Köpvillkoren uppdaterades senast: 2021-04-07