Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor

Parwod med Peter Bláha & Lukas Högberg

Gör som Peter Bláha och Lukas Högberg, kör en parwod!

Att träna tillsammans med någon kan ibland vara ett roligt sätt att bryta träningsmönstret, det kan göra så att du pushar dig själv ytterligare samt tillföra lite kvalitetstid. Peter och Lukas tipsar här om en bra parwod utan redskap som ni kan genomföra oavsett om ni är på olika träningsnivåer och som kan genomföras såväl på ett gym som hemma.

  • 100 knäböj
  • 80 situps
  • 60 armhävningar
  • 40 synkade burpees (båda göra 40 stycken där det sker en klapp motvarandra i toppen)

Knäböjen, situpsen och armhävningarna får ni spilta på hur ni vill, bara ni kommer upp till totalt 100, 80 respektive 60 repetitioner. Antingen kör ni 10-10-10 osv till ni kommer upp till antalet repetitioner eller om någon är trött och den andra ritktig pigg kan den köra fler repetitioner, det är helt och hållet upp till er.

Peter Bláha och Lukas Högberg gör en synkad burpee.

Burpeesarna är som sagt inte valbara att splita upp, de ska ni göra synkroniserade tillsammans.

Peter & Lukas kosttillskottstips

 
Core ZMA
 
Core Endurance
 
Core Power
 
Core Performance
 
Multivitamin Man
 
Core Recovery

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej