Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Matlådor | Ambassadörer

Kosttips som tar träningen till näst nivå

Men det kan också vara så att du inte får i dig tillräckligt med näring, vitaminer och mineraler, som gör då att du blir trött och inte orkar prestera på grund av det. I denna artikel kommer jag gå igenom mina bästa tips när det gäller kosttillskott och vad du ska ta för tillskott för att prestera på topp under passet och effektivisera återhämtningen.

Tidiagare artiklar och kommande:

Del 1 - Hur du maximerar det nya året

Del 2 - 3 Svettiga träningspass med kroppsvikt

Del 3 - Hur du undviker skador

Del 4 - Hur du med rätt kost och träning går ner i vikt

Del 5 - Träning som tar dig vidare

Del 6 - Intervaller för fettförbränning

Del 7 - Kosttillskott som tar dig vidare

Del 8 - Hur du lyckas nå dina mål

Jag rekommenderar att du tar hjälp av kosttillskott för att förse kroppen med den mängd protein, kolhydrater, fett och vitaminer den behöver för uppbyggnad. Det är svårt att få i sig allt även med bra och mycket kost, kosttillskotten är till för att helgarderad att du får i dig det du behöver för att nå dina mål.

Kosttillskottstips

  • Prestationshöjare innan träningen för att förse kroppen med koffein och energi för att förse kroppen med energi så att du kan prestera på topp
  • BCAA under träning som ökar återhämtningen och stimulerar proteinsyntesen som gör att du bygger muskler
  • Återhämta dig med en kvalitativ recovery efter träning
  • Använd tillskott för att maximera effekten, såsom dagliga vitaminer, ZMA och kasein på kvällen

Innan träningen

För att få ut maximalt av träningspasset rekommenderar jag att du tar 1-2 skopor Core Performance 30-45 minuter innan träning. Produkten innehåller BCAA samt långsamma kolhydrater vilket gör dig både mentalt piggare samt förser musklerna med energi.

Efter träningen

Efter träningspasset är det viktigt att ge kroppen rätt förutsättning för återhämtning och då rekommenderar jag att du tar Core Gainer, eller annan återhämtningsdryck. En återhämtningsdryck består av en blandning av snabba kolhydrater och protein som hjälper kroppen att bygga upp det som brutits ner under träning. Därefter är det viktigt att du äter en fullvärdig måltid.

På kvällen

Innan nattsömn rekommenderar jag att du intar Core Caseinsom är ett proteintillskott som utsöndrar långsamt i kroppen och då förser musklerna med protein under natten. För att bättra på återhämtningen och för att undvika att bli sjuk rekommenderar jag dig även att ta en multivitamin ex Core Vitamins Maneller Core Female Vitamins, som är speciellt utformat för den aktiva mannen eller kvinnan för att försäkra det dagliga behovet av olika vitaminer och mineraler. Även Core ZMA som innehåller zink, magnesium och vitamin B6 är bra att ta för dig som tränar mycket då det ger kroppen rätt förutsättningar till muskeltillväxt och till en djupare sömn som i sin tur bidrar till bättre återhämtning.

Tips kring kosten

  • Vänta inte med att äta för länge efter träningen, du behöver få i dig någon inom en halvtimme, kan du inte äta lagad mat, ta tillskott.
  • Ät mer kolhydrater och protein dagar du tränar är när du vilar.
  • Vet du att du har ett tungt pass framför dig imorgon, ät lite extra med kolhydrater så att du laddar upp kroppen ordentligt och orkar prestera.

Nästa vecka kommer sista artikeln i denna artikelserie och då kommer jag gå igenom hur du sätter upp mål, vad ett bra mål är och hur du ska gå tillväga för att uppfylla ditt mål.

Här får du tips på en riktigt magdödare!

2 rundor av:

20 sek hollow hold

6 st dragon flags

6 st V-ups med 2 sek pause

12 st situp to standing

Peter Bláha | 2019-01-21

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej