Antonia Bertilssons mat- och träningsschema

Mat och träning

Antonia Bertilsson är styrkelyftartjejen som gjort kometkarriär inom sporten. Redan under sitt första år som aktiv lyckades hon vinna SM-guld två gånger och ta svenskt rekord i bänkpress. Som sponsrad av Svenskt Kosttillskott siktar hon på fortsatta framgångar. Här får du ta del av hennes träning och kosthållning för att nå dit.

Antonia tränar

Dessa kosttillskott äter Antonia

Just nu äter jag proteinpulver, pre-workout, kreatintillskott, vitaminer och BCAA från Svenskt Kosttillskott. Jag tycker dessa produkter är kvalitativa med ett seriöst företag bakom.

DagligenFöre passUnder passÅterhämtning
Raw RampageCheck
Core CreatineCheck
Core BCAACheck
Core ProteinCheckCheck
Core VitaminsCheck

Antonias val

 
Core Creatine
 
RAW Rampage
 
Core BCAA Powder
 
Core Vitamins
 
Core Whey Protein

Vad har Antonia för kosthållning?

Jag är noga med att hålla på mattiderna, med frukost, lunch, middag och mellanmål. Jag äter väldigt olika och det är svårt att ge exempel, men väljer att äta nyttigt och prioriterar mycket protein som mina muskler behöver och grönsaker för hälsans skull. Sedan har jag absolut dagar som jag "fuskar" och äter utan en tanke på nyttigheter.

Hur tränar Antonia?

Jag tränar runt sex dagar i veckan och ungefär en och en halv timme per pass med fyra till fem övningar per muskel. Det är en lagom nivå för att prestera på topp inte slita ut musklerna. Jag bestämmer alltid i förväg hur jag ska träna och sedan går jag in 100 % i varje övning även om jag är trött och seg. Min favoritövning är givetvis bänkpress som jag även tävlat i. Det värsta jag vet är att träna ben!

Antonia Bertilsson i gymmet

Antonias 5 främsta framgångstips

  • Välj kost med mycket protein, som bygger upp muskelmassan
  • Var beredd att lägga ner mycket tid på träning
  • Variera träningen mycket och lär dig tekniken bakom övningen för att inte slita på kroppen
  • Ta dig igenom motgångar och hinder med det som motiverar just dig

Läs mer om Antonia Bertilsson och hennes framgångar inom sporten styrkelyft.

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Läs också

 

Träningsupplägg - 5 dagar i veckan

Lägger du 5 dagar i veckan på träning så avgör upplägget resultatet
 

Träningsupplägg - 3 dagar i veckan

Från nybörjare är det nu dags att ta nästa steg, träning 3-dagar i veckan.
 

Träningsschema: 4 träningspass i veckan

Komplett träningsupplägg för dig som tränar 4 dagar i veckan.
 

Vi tipsar: 9 anledningar att köra helkroppsträning

Det är ofta effektivare att baserar sitt träningsprogram på helkroppsövningar.
 

Styrketräning för tjejer

Våga spendera tid på gymmet för att få den kropp du vill ha!
 

Kristoffers 4-dagars träningsupplägg

Svenskt Kosttillskotts medarbetare Kristoffer visar gymövningar för fyra pass.
 

Bästa träningsformen för fettförbränning

Bränn fett med rätt träning. Vilken träningsform är egentligen bäst?
 

Myter om kost och träning för tjejer

Hur ska du som tjej äta och träna för att få resultat?
 

Kom igång: Träningsprogram för tjejer

Effektivt kom-igång-program för tjejer baserat på 3 dagar i veckan.
 

Allt om bålträning

En start bål är både snyggt och hälsosamt. Få en starkare bål med dessa tips!
Visa fler